HENDRIK BEIKIRCH

Né à Kassel en 1974
Travaille et réside à Koblenz
www.hendrikbeikirch.com

Hendrik Beikirch, plus connu sous le nom de ESB, est né le 6 mars 1974 à Kassel en Allemagne, et travaille en tant qu’artiste freelance à Koblenz, en Allemagne.

Il est connu pour ses magnifiques portraits peints sur toiles ou grands bâtiments. Ses portraits très poétiques représentent souvent des personnes de banlieues voisines paraissant à la fois étranges et familières. Bien qu’il soit un adepte du réalisme, il aime parfois déformer ses portraits en les étirant ou en les compressant. De plus, la technique du dripping, qui consiste à laisser couler des gouttes de peinture, est caractéristique de beaucoup de ses œuvres.

Pourtant même ces effets aliénants ne parviendraient pas à diminuer de quelque manière que ce soit leur intensité réalistique. De plus en plus, ses travaux dans les espaces publics prennent une ampleur presqu’utopique en rendant le simple fait de peindre une aventure extraordinaire.

Beikirch fait partie de la génération de ceux qui recherchent de nouvelles approches, en tant que procédé permanent à sa pratique artistique, il expérimente sur la manière dont les grands espaces peuvent être incorporés aux travaux faits en intérieurs. Et réciproquement, la composition, et le détail du travail sur toiles amené en extérieurs.

Mais ce qui est primordial, c’est la façon dont le sujet connecte les deux domaines, et encore plus, comment les caractéristiques spécifiques à la présentation bénéficient au spectateur. La configuration et la représentation sont des concepts clefs qui apportent une reconnaissance universelle et qui relient les lieux d’exposition aux lieux publics. Comme les portraits de Beikirch portent plutôt sur une intimité amenée en extérieurs, à l’intérieur, ils irradient d’anonymat. Dans les deux cas, ils montrent de plusieurs façons la relation entre l’individu et la foule.

Ces relations rendent le travail de Beikirch captivant et lui donne une position particulière dans le monde de l’art contemporain.

Il n’y a pas beaucoup de personne qui remettent en cause la façon avec laquelle les espaces intérieurs et extérieurs peuvent être clairs, sophistiqués et plaisants aussi bien pour l’artiste que pour le spectateur.

Credits Lene ter Haar

Hendrik Beikirch, better known as ECB, was born march 6th, 1974 in Kassel, Germany and works as freelance artist in Koblenz, Germany.

He is well known for his brilliant black and white portraits painted either on canvas or on large buildings. His highly poetic portraits often depict people from the immediate neighborhood appearing strange and familiar at the same time. Even though dedicated to a meticulous realism, he sometimes likes to distort his portraits by either stretching or compressing them. Moreover, the dripping technique, making single paint drops run down, is a distinctive feature of many of his works.

Yet even these alienating effects may not curtail their realist intensity in any sense. Increasingly, his works in public space take on an almost utopian scale turning the painting process into a bold venture.

Beikirch belongs to the generation of those who look for new approaches.
as a constant process of his artistic practice, he experiments with how immediate and large-scale outdoor spaces can adequately be incorporated into interior works. And vice versa technique, composition, and the detailing of the work on canvas carries over to the outdoors.

But above all, what is paramount is how the subject is a positive connection between the two domains, and further, how the special features of the presentation benefits the viewer.
Mapping and representing are key concepts that create comprehensive remuneration and connect the exhibition space with public space. 

As beikirch’s portraits address intimacy directed outwards, in the interior, they radiate anonymity. In both chambers, they address in different facets the relationship of the individual with the crowd.

These relationships make Beikirch’s work captivating and give it a unique position in the contemporary art world.

There are not many who discuss the manner with which interior and exterior spaces can be clear, sophisticated and charming for both artist and viewer.

Credits to Lene ter Haar

EPOXY – Art Contemporain Urbain & Graffiti – FESTIVAL ROSE BETON – TOULOUSE-FR 2016. Photos : Big Addict – Design : Ianik – All Rights Reserved
Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google